welcome

~tentang diriku~

Saturday, April 24, 2010

~percintaanku~

hai......
bertemu kembali...
hr ni aku nak share psl cinta....CINTA?apa itu CINTA?

bagi aku cinta itu sungguh indah....kerana cinta kt gembirakerana cinta kt bahagia
kerana cinta kt sengsara
dankerana cinta kt jd insan yg paling bahagia

itupun kl kt pandai menilai dan menghayati cinta
cinta buat seseorg jd lp dr serahkan segala2nya dm cinta
akhirnya kt yg rugi dan menyesal ats perbuatan dr kt sndr

aku hrp bnda2 mcm ni xterjadi pd dr aku
aku berdoa mg ALLAH swt lindungi aku dr menjadi buta kerana cinta
bkn aku je aku hrp smuala yg ada fkr dl sblm buat apa2 keputusan

masuk psl cinta akuaku couple dgn dia ms thn pertama aku di ipta
ms 2 aku br dpt phone
br kuar dr kg
br melihat dunia luar dr lingkungan alam persekolahan
ms ni aku mmg enjoy btl2
dpt knl kwn2
dpt knl menilai kwn yg baik dan sebaliknya

aku knl dgn dia melalui phone
no dia ada msg kwn aku
kwn aku past kat aku
dr c2 la aku msg dgn dia
lm2 aku mkn rpt mula mengenali ht bd msg2
dia sering kli menelefon ku
d saat aku berduka dialah tmpt ku meluahkan masalah
meminta nasihat..
lebih kurang setahun tnpa mengenali paras rp hnya melalui kt2
kami membuat kptsn untuk bersua muka..
bnyk kali kami membuat temujanji untk bertemu
tp
xkesampaian...

akhirnya ,aku meluahkan pendapat menyuruhnya dtg ke rumah untk bertemu
hr yg di janjikan ialah pd hari ry ke3 pada tahun 2006..
hari demi hari aku meghitung untk tarikh yg di janjikan
akhirnya pengumuman hr ry kedengaran di television
mkn berdebar aku utk nnt kan hari tersebut

family awl2 lg aku maklumkan ats kehadiran dirinya nnt
family aku jg tdk sbr menanti siapakah jejaka yg aku tunggu2 ini...
hr yg di janjikan tiba...pg2 lg aku rskan debarannya mkin kuat
ada sj suara2 yg bertanya di manakah jejeka yg aku tunggu
bl dia akn sampai...
dr pg hinggala ke ptg
dalam pukul 5ptg barulah dia smpai ke kg ku
blm lg di rmh ku
telefon aku berbunyi bertanya di manakh rmh ku
aku menyuruh adk ku yg bongsu pergi menjemputnya di masjid
telefon berbunyi lg..."mn xnmpak pun,yg mn satu adk awk,sy dah tnya bdk2 yg lalu lalang tp diaorg kt bkn,"

aku buat kptsn utk pergi berjumpa dgnnya sendiri...
anak sedara ku yg sulong menemani aku...
smpai di perkarangan masjid
aku menelefonnya utk mengesahkan siapakah dirinya...
smbl berjalan mendekatinya telefon yg ku pegang terjatuh dr tangan
ya ALLAH knp la jd mcm ni gelabah btl aku ni...
aku tenangkan dr dan meghampirinya...aku menyuruhnya mengekori adk ku yg berbasikal untk menghantarnya ke rmh
krn
aku hanya berjalan kaki
smpailah dia di rumah sblm aku
aku menjemputnya naik
oh lupa dia dtg dgn sepupu
agk comel&kelakar orgnya
aku menjemputnya ddk
dan meminta dr utk ke dpr
aku tinggalka dia dgn abah
aku buat air hdgkan kuih yg ada...
setelah siap aku hidangkan
smbl ckp2 dgn dia
tanya yg mn 1 orgnya
dia tinggi,kurus berbaju pthpunya cr2 yg aku cr
dia bnyk diamkan dr spp nya bnyk ckp
aku terhibur dgn telatah sppnya
ms berlalu hr mkn glp
dia meminta dr utk pulang

aku menyusuri saat dia beredar menuruni tangga rumah ku
dia ddk menunggu spp nya pkai kststlh siap aku menemani dia hingga ke motornya
rxz warna kuning
abg ku menengur tyr motorsikalnya kemek
dia pam tayar smbl di perhatikan aku

setelah selesai dia berangkat pulang
smpt lg aku memesan ht&jgn lp sms bl slmt smpai
dr saat itu aku&dia jd psgn kekasih


ni aku selitkan gmbrnya...
amacam?hrp2 hbgn aku dan dia berkekalan ke jnjg pelamin
sm2 doakan utk aku k....

No comments:

Post a Comment